KALİTE POLİTİKAMIZ
Yasalar ve yönetmelikler çerçevesinde kalite bilinci taşıyan tüm çalışanlarımızın katılımlarıyla kolay ulaşılabilir hizmet anlayışı içinde olmak, hasta ve çalışanlarımızn beklentilerine cevap vermek, hasta haklarına saygılı olmak,koruyucu sağlık hizmetlerine yönelik çalışmaların devamını sağlayacak hastalarımızı, çalışanlarımızı ve halkımızı sağlık alanında bilinçlendirmek, hizmet kalitemizi arttırmaya yönelik sürekli iyileşme ve gelişme sağlamaktır.
FAALİYET:
- 1-Kalite politikası hastanemizin üst yönetimince resmi olarak beyan edilen kalite ile ilgili amaçları ve bu amaçlara uygunluğun sürekli sağlanmasına yönelik taaahüddür. Üst yönetim kalite politikasına yönelik taahütlerini içeren bir kalite politikası oluşturur. Hastanemizin kalite politikası üst yönetim tarafından gözden geçirilir ve üst yönetim tarafından onaylanır. Yönetimin değişmesi durumunda kalite politikası gözden geçirilerek taahhüt yenilenir.
- 2-Kalite politikamız hastanemizin amaçlarına ve amaçları doğrultusunda oluşturulan stratejik hedeflere uygun olmalıdır.
Uluslararası sağlık standartlarında hizmet sunmak,
Kanıta dayalı tıbbi uygulamalarla hasta güvenliği sağlamak,
Tedavinin her aşamasında etik değerlerden vazgeçmemek,
Tüm sağlık kadromuzca hastalarımızın tedavileri boyunca sevecen, şefkatli yaklaşım sergilemek,
Üst düzeyde sağlık hizmeti sunmak için teknolojik alt yapıyı kuvvetlendirmek,
Hasta beklentilerini anlamak ve beklentilerin üzerinde hizmet sunmak için sürekli gelişmek,
Çalışanlarımızın birlik ve beraberlik motivasyonunu yüksek tutmak,
Çalışanlarımız için şeffaf ve açık bir iletişim yönetim politikası izlemek,
Sağlıklı, huzurlu ve güvenilir bir çalışma ortamı yaratmak ve bunun devamlılığını sağlamak,
Çalışanların maddi ve manevi olarak haklarını gözetmek,
İnsan kaynakları politikasını sürekli gözden geçirmek , güncellemek ve geliştirmek
Belirli dönemlerde yapılacak performans değerlendirmeleriyle yüksek performans gösteren çalışanları takdir etmek ve ödüllendirmek,
Çalışanlarımıza sürekli eğitim ve kendini geliştirme olanakları sağlamak,
Gerek şirket içi gerekse şirket dışında sağladığı eğitimler ile mesleki bilgi ve yetkinliklerini, davranışsal becerilerini ve liderlik özelliklerini geliştirme imkanı sunmak.
Toplumun yaşam kalitesini yükseltmek için çağdaş ve teknolojik sağlık hizmeti vermek,
Toplumun çeşitli kurumlarıyla işbirliği içerisinde yaşam kalitesini arttıracak eğitim, planlama ve koordinasyon faaliyetlerini sürdürmek,
Toplumun ihtiyaç duyduğu sağlık hizmetini sunarken doğaya dost, çevreci bir prensiple sürdürmek.
- 3-Kalite hedefleri oluşturulmalı ve düzenli olarak gözden geçirilmelidir.
Kurumun misyonu gereği yerine getirmesi gereken hizmetlerin niteliğini ve kalitesini etkileyen en önemli unsurlardan biri, bu hizmetlerin sunumu sırasında kullanılan mekanlar, araç‐gereç ve malzemelerin niteliğidir. Bunların niteliği, çalışanların ve öğrencilerin her türlü güvenliğini yakından ilgilendirir. Kurum gerekli planları yapar ve uygular. Bu planların hazırlanabilmesi için öncelikle envanter çalışması yapılır ve tüm tesis ve ekipmanlar kayıt altına alınır. Kayıt sistemi envanteri yapılan tesis ve ekipmanların izlenebilir olmasını sağlar. Planların uygulama öncelikleri, yaklaşık maliyetleri ve kaynak tahsisi birim sorumluları ve üst yönetimin birlikte kararı ile belirlenir. Uygun olan koşullarda planlar yapılacak tatbikatları da içerir. Tahliye tatbikatları, Jeneratörlerin yük altında çalıştırılması tatbikatları örnek olarak verilebilir. Bölüm kalite hedefleri oluşturulmuş olup ilgili bölüm kalite hedefleri her ay sorumlularınca takip edilir, 3 aylık analizlerin hedefe uygun olup olmadığının ilgili müdürlerce gözden geçirilir, 6 ayda bir üst yönetim ile toplantı yapılarak hedefler değerlendirilir.
- 4-Kalite yönetim sisteminin şartlarının yerine getirilmesi ve sürekliliği sağlanmalıdır.
Hastanemiz hizmetlerini yayımlanan en son kalite rehberine göre ilgili birimlerdeki istenen tüm şartlar yerine getirilmeli, birim sorumlusu kendi birimi ile ilgili olan tüm kriterlere hakim olmalı, tüm birim çalışanlarına hizmette kalite standartları ile farkındalık oluşturmalıdır. Kalite biriminde çalışan personellerimiz birimlerdeki işleyiş ve düzenin ilgili rehberde istenilen tüm şartları karşılayıp karşılayamadığı ve yapılacak çalışmaların yapılması için bölüm kalite sorumlusu ve çalışanları ile sürekli iletişlim halinde olmalıdır. Kalite biriminin yaptığı komite toplantılarında yapılan çalışmalar ve nelerin yapılması gerektiği görüşülerek planlamalar üst yönetim ile işbirliği halinde yapılması sağlanır.Kurum misyonu ile belirlenmiş temel faaliyet alanındaki performansını sürekli olarak izler.
- 5-Kalite yönetim sisteminin etkinliği sürekli iyileştirilmelidir.
Toplam Kalite Yönetimi kurumun yönetim yaklaşımıdır. Bu çerçevede kurum kalite kültürü geliştirme ve kaliteyi iyileştirme faaliyetlerini sürdürür. Kurum Kalite İyileştirme çalışmalarını tüm birimlerinde ve tüm çalışanları tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul eder. Üst yöneticilerin ve diğer yöneticilerin liderliğinde üniversitede kalite kültürünün yaygınlaştırılması için çaba gösterilir. Bu amaçla, çalışanların kalite yönetimi, kalite iyileştirme konularında bilgi sahibi olması için eğitimler düzenlenir ve uygulanır. Çalışanların kalite iyileştirme çalışmalarına katılımı desteklenir ve teşvik edilir. Sinanpaşa Devlet Hastanesi Kalite Yönetimi uygulamalarının temelini Planla‐ uygula‐Kontrol Et ‐Önlem Al (PUKÖ) anlayışı
oluşturmaktadır. PUKÖ döngüsü çerçevesinde; Tüm iyileştirme faaliyetleri planlanır. Bu planlarda, mevcut durumdaki veri ve bilgiler değerlendirilerek, faaliyet sonrasında varılmak istenen noktayla ilgili hedefler belirlenir. İyileştirme önerileri, altta yatan sorunu bulmaya yönelik analizlerin sonuçlarına dayandırılır. Bu analizler güncel bilgi ve yöntemlerden faydalanarak yapılır. Mümkün olduğunda rehber ve kılavuzlar kullanılır. Planlanan iyileştirme özellikle yüksek riskli, yüksek işlem hacimli süreçleri ilgilendirdiği takdirde uygulama seçilmiş pilot birimlerden başlatılır, etkisi gözlendikten sonra yaygınlaştırılır. Uygulamanın etkileri değerlendirilir, başlangıç verileri ile uygulama sonrası verileri karşılaştırılarak kontrol edilir. Öngörülen hedefe ulaşma durumu değerlendirilir. Bu sağlanamadıysa gerekli önlemler alınır, güncelleştirmeler yapılır. İyileştirici uygulamanın beklenen faydayı sağladığı görüldüğünde, uygulama yaygınlaştırılır, kurumsallaştırılır. Aralıklı olarak veriler tekrar değerlendirilerek sağlanan iyileşmenin sürdürülebilir, devamlılığı olan bir etki yaratıp yaratmadığı izlenir. Yapılan tüm süreç ve sistem değişiklikleri, yukarıda belirtilen temel adımlar izlenerek ve kayıt altına alınarak yapılır. Hislere ve duygulara değil, veriye ve kanıta dayalı karar mekanizmaları işletilir.
Kurumda, yönetim faaliyetleri ve kalite iyileştirme‐geliştirme çalışmaları, karar verme ve öncelik belirleme süreçleri yönetim bilgi sistemi ile desteklenir. Yönetim bilgi sistemi kurumun temel performans göstergelerinin izlenmesine ilişkin bilgileri sağlar. Karar verme ve öncelik belirleme süreçlerinde yönetici ve liderlerin ne tip bilgiye ihtiyaç duyduğu, bu bilginin üretilebilmesi için hangi verilerin toplanması gerektiğine yönetici ve liderler, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ve Kalite Koordinatörlüğü yöneticileri ile birlikte karar verirler. Kurumun, kayıtların tutulmasından sorumlu birimleri, yöneticilerin ve liderlerin karar verme ve öncelik belirleme süreçlerini destekleyecek veri ve bilgiyi sağlamak için işbirliği yapar.
Kurum düzenli olarak eğitim‐öğretim, araştırma ve sunduğu hizmetler ve bu hizmetlerin performansı ile ilgili güncel, tarafsız ve objektif nicel ve nitel bilgiyi yayınlar. Kamunun yayınlanan bilgilere erişebilmesini güvence altına alır.
Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan kalite ve verimlilik değerlendirmeleri ile, kurumun iç kalite güvence sisteminin etkililiğini değerlendirir. Kurum iç kalite güvence sisteminin doğru çalışıp çalışmadığını yapılan değerlendirmeler ile belirlenir.